Gastspelers met een handicap en in het bezit van een digitale NGF-pas of een soortgelijke kaart van een buitenlandse golffederatie zijn van harte welkom op onze golfclub.

Starttijden voor gasten
Voor onze gasten hanteren we alle dagen starttijden. Op vrijdag, zaterdag en zondag boeken onze eigen leden ook een starttijd. Op de overige dagen zullen leden ‘ritsen’ met onze gasten.

Tot 15.00 uur hebben we maximaal drieballen in een flight. Vanaf 15.00 uur is het mogelijk om als vierbal door de baan te gaan. Laat altijd sneller spelende flights door.

Huisdieren zijn in de baan en in het clubhuis niet toegestaan.

Pro’s PGA Holland
PGA Holland professionals wordt toegestaan vijf keer per jaar greenfee vrij te spelen, uitsluitend op maandagen.
De pro dient zich te legitimeren met zijn/haar digitale PGA Holland-pas. Wij hebben als uitgangspunt dat derden – die niet verbonden zijn aan Golfschool Lauswolt – geen les of training geven op het terrein van de golfclub.

Door de voortdurende zorg voor onze baan en een goede doorstroming van het baanverkeer zijn enige regels niet te voorkomen. Onze marshals zijn bevoegd toe te zien op handhaving van de regels. Spelers volgen de aanwijzingen van de marshals en het baanpersoneel op. Onze greenkeepers hebben in de baan altijd voorrang. Het is vast overbodig te melden maar wij verwachten van clubleden en bezoekers kennis van de golfregels en respect voor de baan en voor medespelers.

Gouden kaarten NGF
Houders van een gouden personal Identity card van de NGF kunnen kosteloos een golfronde spelen, mits zij hun komst voorafgaand kenbaar hebben gemaakt bij het secretariaat en de baanbezetting het toelaat.

Hospitality Chain
We hebben met een aantal andere golfclubs een “hospitality chain”. Leden van deze clubs betalen op vertoon van hun digitale NGF-pas het geldende hospitality tarief.

Baanstatus

Check voor uw komst altijd onze baanstatus. Hier vermelden wij of de baan Q is of niet, of u met een draagtas moet komen of er andere bijzonderheden zijn. Zo kunt u teleurstellingen voorkomen.

Local rules en zo

Enige regels zijn op onze golfclub ook niet te voorkomen. Ze verschillen niet zoveel van andere golfclubs maar neem ze toch even door.

Hospitality Chain

Wij hebben met een aantal golfclubs een hospitality chain waarbij die leden bij ons tegen gereduceerd tarief kunnen spelen.