Clubkampioenschappen nieuwe stijl

De Technische Commissie (TC) en de Wedstrijdcommissie (Weco) hebben samen besloten een aantal veranderingen door te voeren in het wedstrijdprogramma en dus ook de clubkampioenschappen.
Dit alles met de bedoeling om het voor meer leden aantrekkelijk te maken om met wedstrijden mee te doen en het sportieve en meer competitieve element te versterken.

In het weekend van 25 en 26 mei zijn de clubkampioenschappen matchplay

• Er wordt gespeeld van de witte en blauwe tees.
  • Deelname handicap 0-27.
  • Bij een ‘vol’ schema (16, 8, 4 deelnemers) starten we op zaterdag met de wedstrijd om het kampioenschap.
    In alle andere gevallen, dus als er geen vol schema is, spelen we op zaterdagochtend een ronde tegen de par van de baan. Er komt geen schema met bye’s.
  • De beste 8 (of 4 als er minder dan 16 deelnemers zijn) plaatsen zich voor het clubkampioenschap. Bij gelijke score is er een play off.
  • De afvallers spelen voor de 3e, 4e en eventueel de 5e en 6prijs.

Hoe werkt dat?

Stel 25 deelnemers hebben zich ingeschreven. In dat geval speel je ’s ochtends een ronde tegen de par van de baan. De 8 beste spelers (groep A) gaan door voor het matchplay kampioenschap.
De 17 afvallers worden verdeeld (naar score) over groep B van 8 mensen en groep C van 8 mensen. Er blijft dan 1 afvaller over. Die doet niet meer mee.
Groep B speelt zaterdagmiddag en zondag parallel aan groep A voor de 3e en 4e prijs.
Groep C speelt parallel aan groep A en B voor de 5e en 6e  prijs.

Kortom, hebben we het voor u leuker gemaakt om met deze clubkampioenschappen mee te doen?